Autoredactie.nl

Het laatste autonieuws het eerst

Dik materiaal uit China: De GWM WEY GT Pro

GWM WEY

We hebben het over een auto van het hier onbekende merk “Great Wall Motors”. De WEY GT Pro had zijn debuut tijdens de Frankfurt Motor Show (IAA) en tevens stond daar zijn grotere broer, de VV7 te seinen op de stand van GWM. We gaan beide modellen bekijken.

Laten we het eerst hebben over de nieuwe WEY GT Pro.
Op het eerste oog staat er gewoon een dikke en voortal sportieve auto waar zo een Duits logo op had kunnen zitten. Echter bij nadere inspectie blijkt dat het toch echt duidelijk dat het gaat om een Chinese auto. De knoppen in het interieur voelen erg “plastic” aan en de chrome elementen in het interieur bestaan uit gespoten plastic. Zoals een bekende voetballer vroeger zei: “elk nadeel heb zijn voordeel” blijkt dat ook hier het geval te zijn. Je krijgt veel auto voor een keurige prijs waar een Duitse fabrikant hem niet voor levert.

De WEY GT Pro wordt aangedreven door zowel een 2.0 turbo benzine motor als een elektromotor waardoor het totaal vermogen uit komt op 227 pk en een koppel van maar liefst 380 Nm. Een sprint van 0 naar 100 duurt 6 seconden en dat is voor een auto van dit formaat een prima prestatie.

In Duitsland gaat de WEY GT Pro ongeveer € 45.000,- kosten maar in Nederland komt daar uiteraard nog de BPM bovenop. Wij verwachten dat de WEY GT Pro daardoor in Nederland net onder de € 60.000,- blijft.

WEY VV7

De VV7 werd al in april 2017 geïntroduceerd op de Chinese markt en is tevens het eerste model van GWM. De auto is leverbaar in twee varianten: een instapmodel met de naam VV7 C en een sportievere variant die de naam VV7 S draagt. De VV7 wordt aangedreven door een 2.0 benzinemotor waaraan een 7-traps DCT automaat gekoppeld is. In China heeft de VV7 een verkoopprijs van omgerekend € 26.000,- waardoor de auto in Nederland onder de € 40.000,- zou blijven.

Interieur

Net zoals bij de GT Pro is duidelijk te zien dat de gebruikte materialen nog niet zijn zoals wij gewend zijn van auto’s in deze prijsklasse. De knopjes zijn van zichtbaar plastic en ook de chrome delen lijken met relatief goedkope lak gespoten te zijn. Ondanks dat alles staat er gewoon een dikke auto waar wij graag een testrit en verslag van willen maken.
Zodra deze mogelijkheid is er zal de reportage niet lang meer op zich laten wachten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *