Autoredactie.nl

Het laatste autonieuws het eerst

Dit is de nieuwe Land Rover Defender

Het karakteristieke uiterlijk van de iconische Defender is vertaald naar een modern ontwerp dat robuust oogt, maar tegelijkertijd rijplezier uitstraalt. Dankzij vier Accessory Packs en een uitgebreid assortiment individuele accessoires kunnen klanten de New Defender volledig personaliseren.

In zeventig jaar tijd heeft Land Rover wereldwijd de harten van ontdekkingsreizigers, hulporganisaties en avonturiers veroverd. De Defender heeft zich in de extreemste omstandigheden bewezen. De New Defender completeert het Land Rover-gamma, dat verder bestaat uit de Discovery familie (Discovery en Discovery Sport) en de Range Rover familie (Evoque, Velar, Sport en Range Rover).De New Defender 110 verschijnt in het eerste kwartaal van 2020 op de markt. De New Defender 90 met kortere wielbasis wordt op een later moment geïntroduceerd.

Karakteristiek design

Land Rover vertaalde de karakteristieke designkenmerken van de iconische Defender naar de eenentwintigste eeuw. De krachtige uitstraling en de typische glaspanelen in het dak dragen bij aan het moderne uiterlijk van de New Defender. Daarentegen grijpen de korte overhang, Alpine-ruiten, zijwaarts opende achterdeur en het separaat gemonteerde reservewiel terug op het verleden. Zij maken de New Defender direct herkenbaar als een echte Land Rover.

Vijf, zes of 5+2 zitplaatsen

De New Defender 110 is verkrijgbaar met vijf, zes of 5+2 zitplaatsen. De bagageruimte achter de tweede zitrij bedraagt 1.075 liter en is uit te breiden tot maar liefst 2.380 liter. Rails op de bagagevloer zorgen ervoor dat losliggende bagage op zijn plek blijft. Op de bagagerails is een afsluitbare Security Box te plaatsen die bagage tijdens het terreinrijden beschermt. Het maximaal laadgewicht bedraagt 900 kilogram (New Defender 110 P400). De New Defender 90 biedt plaats aan maximaal zes inzittenden – een unieke eigenschap aangezien de New Defender 90 niet langer is dan een gemiddelde, compacte hatchback.

New Defender Commercial

De New Defender 90 wordt binnenkort ook leverbaar als robuuste 90 Commercial. De Commercial combineert terreinkwaliteiten met de praktische ruimte van een bedrijfsauto. De 90 Commercial voldoet aan de ombouw- en inrichtingseisen voor bestelauto’s. De New Defender 90 Commercial is verkrijgbaar vanaf € 46.730,-, (Belastingplan 2019).

Nieuw D7x-platform

Het nieuwe D7x-platform is voor 95 procent nieuw ontworpen en bestaat uit een lichtgewicht aluminium monocoqueconstructie. Het is het stijfste platform dat Land Rover tot nu toe ontworpen heeft. Het platform is drie keer stijver dan een traditioneel ladderchassis. Het rigide platform draagt bij aan een maximum daklast van 168 kilogram (statisch 300 kilogram), een laadvermogen van 900 kilogram en een maximum geremd trekvermogen van 3.720 kilogram.

Elegant Arrival

Het platform vormt bovendien de perfecte basis voor onafhankelijke (hydraulische) ophanging en de nieuwste geëlektrificeerde aandrijflijnen. In het geval van Adaptive Dynamics met Electronic Air Suspension controleren de sensoren in de nieuwe adaptieve dempers maar liefst 500 keer per seconde de carrosseriebewegingen. Ze reageren direct om optimale controle en rijcomfort te garanderen. Verder dragen de adaptieve dempers bij aan de terreinkwaliteiten van de New Defender. 

Krachtige en efficiënte aandrijflijnen

De New Land Rover Defender is verkrijgbaar met verschillende efficiënte benzine- en dieselmotoren. Het gamma benzinemotoren bestaat bij de introductie uit de viercilinder P300 met 220 kW (300 pk) en de krachtigere zescilinder P400 met 294 kW (400 pk). De P300 is voorzien van geavanceerde twin-scroll turbotechnologie. De P300 sprint van 0 naar 100 km/u in slechts 8,1 seconden. De CO2-uitstoot bedraagt 227 g/km (NEDC equivalent). 

De P400 heeft een gloednieuwe zes-in-lijn Ingenium-benzinemotor voorzien van twin-scroll turbotechnologie, een geavanceerde 48-volt elektrische supercharger, geïntegreerde startmotor en een 48-volt lithium-ion accupakket. Deze innovatieve technologieën resulteren in een vermogen van maar liefst 294 kW (400 pk) en 550 Nm aan koppel. De acceleratie van 0 naar 100 km/u duurt 6,1 seconden. Het brandstofverbruik bedraagt 220 gr/km (NEDC equivalent). Beide motoren zijn gekoppeld aan een achttraps automaat van ZF en een tussenbak met twee versnellingen. 

Ingenium-dieselmotoren

Verder biedt Land Rover de keuze uit twee viercilinder dieselmotoren: de D200 met 147 kW (200 pk) en de sterkere D240 met 176 kW (240 pk). Beide Ingenium-dieselmotoren zijn voorzien van efficiënte twin-turbotechnologie en produceren 420 Nm koppel. De D200 accelereert van 0 naar 100 km/u in 10,3 seconden en de D240 in 9,1 seconden. Beide dieselmotoren hebben een zeer laag verbruik van 7,6 l/100 km en stoten slechts 199 g/km CO2uit (NEDC equivalent). Land Rover breidt het motorenaanbod in 2021 uit met een plug-in hybride: de P400e PHEV.

Innovatieve technologieën dragen bij aan een comfortabele rijervaring en een zo gunstig mogelijk brandstofverbruik, denk bijvoorbeeld aan een gladde bodemplaat ter verbetering van de aerodynamica en bescherming van de onderzijde.

Pivo Pro-infotainmentsysteem

De New Defender is de eerste Land Rover die voorzien is van het nieuwe Pivi Pro-infotainmentsysteem met 10-inch touchscreen. Dit geavanceerde infotainmentsysteem werkt intuïtiever en gebruiksvriendelijker dan voorgaande systemen. Via Bluetooth zijn twee smartphones tegelijkertijd te koppelen. Het opladen van de smartphone is extra makkelijk dankzij de geïntegreerde inductielader. 

Apple CarPlay en Android Auto

Het Pivi Pro-infotainmentsysteem is uiteraard voorbereid op Apple CarPlay en Android Auto. Het nieuwe navigatiesysteem maakt gebruik van zelflerende algoritmes om de optimale route te bepalen. Het navigatiesysteem herkent zelfs of de bestuurder in een bekende omgeving rijdt, om vervolgens automatisch de gesproken aanwijzingen te dempen. Via het 12,3-inch digitale instrumentenpaneel en nieuwe head-up display volgt de bestuurder naadloos de gekozen route. Het centrale touchscreen blijft vrij om andere applicaties te bedienen.

Software Over The Air

De navigatie blijft altijd up-to-date dankzij de Software-Over-The-Air (SOTA) updates. Dankzij het geïntegreerde 5G-netwerk is de New Defender in staat om zelfstandig updates te downloaden en installeren. Er zijn maar liefst veertien individuele modules in staat om updates te ontvangen. Ongeacht of de auto op de oprit staat of zich op een afgelegen locatie bevindt. De New Defender blijft zichzelf – zonder vertraging of tussenkomst van de Land Rover dealer – continu verbeteren.

Volledig te personaliseren

Het modellengamma van de New Defender bestaat uit de New Defender, S, SE, HSE, First Edition en luxe New Defender X-uitvoeringen. Klanten kunnen de New Defender met vier Accessory Packs personaliseren: Explorer Pack, Adventure Pack, Country Pack en Urban Pack.De gelimiteerde New Defender First Edition is voorzien van unieke opties en alleen in het eerste productiejaar leverbaar.

De New Defender staat in het eerste kwartaal van 2020 in de showroom. De New Defender 90 is verkrijgbaar vanaf € 94.300,- en de New Defender 110 vanaf € 101.300-. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *